Poké-Kijkduin 2

Toch even wat dieper gekeken naar alle Poké-problemen, waar Den Haag mee worstelt. 

Kijkduin is natuurlijk een probleemgebied. Naast dat het altijd een rustige badplaats was, grenst het aan een groot stuk natuurgebied. De reacties van de omwonenden, maar ook van enkele politieke partijen, zijn meer dan begrijpelijk.

Maar wat schetst mijn verbazing? Surfend over internet vind ik de website denhaag.com met nogal onverwachte informatie.
Onder de kop “De beste Pokémon Hotspots…” geeft deze website informatie over alle plekken in Den Haag, waar de Pokémon te vinden zijn.

De website is de spreekbuis van Den Haag Marketing. Op de website staat precies wat zij doen:

Den Haag Marketing verzorgt de complete toeristische en culturele vrijetijdsinformatie van Den Haag, Scheveningen, Kijkduin en van een deel van de regio Haaglanden (Delft, Leidschendam-Voorburg, Naaldwijk, Rijswijk, Wassenaar, Zoetermeer).

En dus prijzen zij de komst van de Pokémon. Geven zij culturele tips, maar vertellen meteen waar de meeste Pokémon (en de zeldzame) met naam en al te vinden zijn.
En dan blijkt dat eigenlijk heel Den Haag best goed is voor de Pokémon trainers.

Nog vreemder wordt het beeld dat door de Haagse wethouder Klein wordt geschetst. Op denhaag.com de volgende quote:

Wethouder Karsten Klein (Economie en Citymarketing) is er trots op dat denhaag.com de Dutch Interactive Award heeft gewonnen: “Den Haag heeft toeristen heel veel te bieden. Het stadsbestuur wil er samen met de toeristische sector voor zorgen dat nog veel meer mensen daarvan kunnen genieten.”

En nu staat de maker van Pokémon Go een rechtzaak te wachten, omdat zij niet de tijd nemen om de gemeente op welke manier dan ook te woord te staan. Een gemeente die achter de makers van een website, die Den Haag promoten… met info over Pokémon Go.

Geïnteresseerd? Kijk eens op deze pagina van denhaag.com en vraag je af, of de gemeente en middenstand de problemen in Kijkduin op zichzelf afgeroepen hebben.
Naar mijn mening lijkt het erop, dat er eerst in dollars gedacht is, maar nooit gedacht is aan de gevolgen.

–Wordt vervolgd–

Advertenties

Auteur: Paul

Reken mezelf tot de 50+, getrouwd, 3 kinderen. Werkzaam in Maatxchappelijke Opvang, fervent blogger, fotografie, Social Media. Kritisch, soms wat cynisch maar vooral ... mens